Algemene voorwaarden

Artikel 1: Algemeen

1.1.         Dit zijn de algemene voorwaarden van Cardplanet BV., gevestigd en kantoorhoudende te Utrecht (3572BC), aan de Biltstraat 46 en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 93482442, (hierna te noemen: "Cardplanet").

1.2.         Op de Website en in de Algemene Voorwaarden verwijzen de termen "wij", "ons", Cardplanet " en "onze" naar Cardplanet B.V. en de Website. Gelieve de Algemene Voorwaarden aandachtig te lezen alvorens de Website verder te bezoeken of te gebruiken. Alle nieuwe functies of hulpmiddelen die aan de Website worden toegevoegd, zijn tevens onderworpen aan de Algemene Voorwaarden. 

1.3.         De Klant en de gebruiker van de Website kunnen de meest recente versie van de Algemene Voorwaarden te allen tijde bekijken op deze pagina. Daarnaast zijn de Algemene Voorwaarden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. Wij behouden ons het recht voor om de Algemene Voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen. Wij zijn niet verplicht de Klant en/of de gebruiker van de Website van de wijzigingen op de hoogte te stellen zolang de Overeenkomst nog niet tot stand is gekomen. Indien de Overeenkomst reeds tot stand is gekomen, dan is de versie van de Algemene Voorwaarden van toepassing die bij het tot stand komen van de Overeenkomst van toepassing is verklaard.

 

Artikel 2: Definities

In de Algemene Voorwaarden hebben de volgende definities de volgende betekenis:

2.1.         Aanbod: De Producten en/of de Diensten die Cardplanet aanbiedt aan de Klant en de gebruiker van de Website;

2.2.         Algemene voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden van Cardplanet;

2.3.         Bijlage(n): de bijlage(n) bij de Algemene Voorwaarden;

2.4.         Consument: zijnde een natuurlijk persoon, die niet handelt voor doeleinden die verband houden met een handels-, bedrijfs- of beroepsactiviteit en die, fysiek of op afstand, een Overeenkomst aangaat met Cardplanet;

2.5.         Diensten: alle Diensten die door Cardplanet aan de Klant en de gebruiker van de Website worden aangeboden en die Cardplanet aan de Klant kan leveren;

2.6.         Box(en): een Product, bestaande uit een box waarin een aantal Producten zijn samengesteld, waaronder maar niet beperkt samengestelde box, een mysterybox en/of een elite trainer box;

2.7.         Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de Consument, die de Overeenkomst op afstand aangaat, om binnen veertien dagen na de totstandkoming de Overeenkomst te ontbinden;

2.8.         Intellectuele Eigendomsrechten: alle intellectuele eigendomsrechten met inbegrip van goodwill met betrekking tot de activiteiten, de Diensten en de Producten van Cardplanet, waaronder begrepen maar niet beperkt tot domeinnamen, auteursrechten, naburige rechten, handelsnamen, merken, octrooien, modelrechten, marketingmaterialen, presentaties, bedrijfsgeheimen, databanken, knowhow, en alle (overige) rechten op o.a. documenten, (software)producten, de Website, werken, immateriële activa en alle toepassingen, uitbreidingen, uitbreidingen van het voorgaande die reeds aan Cardplanet toekomen en/of zijn ontstaan tijdens de uitvoering van de Overeenkomst.

2.9.         Klant: de Consument en/of Zakelijke Klant die fysiek of op afstand een Overeenkomst aangaat met Cardplanet;

2.10.      Modelformulier: het in bijlage 1 bij deze algemene voorwaarden gevoegde Europese modelformulier dat de Consument dient in te vullen indien de Consument gebruik wenst te maken van zijn Herroepingsrecht en daartoe gerechtigd is; 

2.11.      Overmacht: alle omstandigheden, voorzien of onvoorzien, waarop Cardplanet geen invloed kan uitoefenen en waardoor Cardplanet (tijdelijk) niet in staat is haar verplichtingen na te komen;

2.12.      Partijen: Cardplanet en de Klant gezamenlijk of, indien van toepassing, Cardplanet en de gebruiker van de Website gezamenlijk;

2.13.      Pre-orders: een vooruitbestelling van een nieuw door Cardplanet aangekondigd Product en/of Dienst;

2.14.      Prijs: de prijs van een Product en/of de Dienst;

2.15.      Product(en): alle Producten die door Cardplanet aan de Klant en de gebruiker van de Website worden aangeboden en die Cardplanet aan de Klant kan leveren.

2.16.      Overeenkomst: de overeenkomst die aan de koop van het Product en/of uitvoering van de Dienst ten grondslag ligt en tussen Cardplanet en de Klant tot stand komt; 

2.17.      Tegoedbon: de Tegoedbon, geldig gedurende een periode van twaalf maanden, die de waarde van een bepaald bedrag vertegenwoordigt en waarmee de Klant een Product kan kopen bij Cardplanet;

2.18.      Website: alle websites en webwinkels, waaronder www.cardplanet.nl en de sociale mediakanalen van Cardplanet;2.19.      Zakelijke Klant: een rechtspersoon, of een natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die verband houden met een handels-, bedrijfs- of beroepsactiviteit, die fysiek of op afstand een Overeenkomst aangaat met Cardplanet; 

 

Artikel 3: Toepasselijkheid

3.1.         Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op:

3.1.1.    iedere (toekomstige) Aanbod en (toekomstige) Overeenkomst tussen Cardplanet en de Klant en de uitvoering daarvan;

3.1.2.    alle werknemers, voormalige werknemers en anderen die op enigerlei wijze werkzaam zijn voor, of verbonden zijn aan of in dienst zijn van Cardplanet en hun opvolgers;

3.1.3.    alle gebruikers van de Website;

3.1.4.    op alle opdrachten waarbij derden worden ingeschakeld voor de uitvoering ervan. 

3.2.         De Algemene Voorwaarden zullen voorafgaand aan de totstandkoming van de Overeenkomst schriftelijk, waaronder begrepen elektronisch, door Cardplanet aan de Klant worden verstrekt en zijn tevens te raadplegen op de Website en op te vragen bij de Kamer van Koophandel.

3.3.         De toepasselijkheid van andere algemene voorwaarden dan de Algemene Voorwaarden wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden dienen door Partijen schriftelijk te worden overeengekomen.

 

Artikel 4: Minderjarigen

4.1.         Deze Website is bestemd voor zakelijke en commerciële doeleinden. Daarom is de Website niet bedoeld voor kinderen of minderjarigen onder de leeftijd van 18 jaar zonder toestemming van een ouder of voogd. U moet ook ten minste 18 jaar oud zijn om een Product te kopen of een Dienst af te nemen of aantoonbare toestemming hebben van een oude of voogd..

 

Artikel 5: Aanbod

5.1.         Elk Aanbod van Cardplanet is vrijblijvend, ongeacht de wijze waarop het is gedaan, en is geldig voor de aangegeven periode.

5.2.         Het Aanbod wordt schriftelijk, waaronder tevens valt elektronisch, door Cardplanet aan de Klant of de gebruiker van de Website gedaan. Cardplanet spant zich in om in het Aanbod de volgende informatie en gegevens te verstrekken:

5.2.1.    een nauwkeurige en volledige beschrijving van de Producten en/of de Diensten;

5.2.2.    de verwachte tijd van levering van de Producten en/of uitvoering van de Diensten;

5.2.3.    een duidelijke afbeelding van het Product, waarbij Cardplanet zich inspant om de kleuren en afbeeldingen van de Producten zo nauwkeurig mogelijk weer te geven. Cardplanet kan niet garanderen dat de kleurweergave op de computermonitor van de Klant of de gebruiker van de Website juist zal zijn en is niet verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan;

5.2.4.    de Prijs van het Product en/of de Dienst;

5.2.5.    het vestigingsadres van Cardplanet;

5.2.6.    informatie over waar of hoe de Klant of de gebruiker van de Website een klacht kan indienen;

5.2.7.    zodanige informatie dat het voor de Klant en de gebruiker van de Website duidelijk is welke rechten en plichten aan de aanvaarding van het Aanbod zijn verbonden.

5.3.         Indien het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat, is Cardplanet er niet aan gebonden. 

5.4.         Sommige Producten en/of Diensten kunnen alleen online worden aangeboden en zijn uitsluitend via de Website beschikbaar. Deze Producten kunnen in beperkte hoeveelheden beschikbaar zijn.

5.5.         Cardplanet behoudt zich het recht voor, om de verkoop van de Producten aan een Klant te beperken. Cardplanet is gerechtigd dit per geval te beoordelen en uit te oefenen. 5.6.         Cardplanet behoudt zich het recht voor, om de verkoop van de Producten en/of Diensten aan een geografisch gebied te beperken. Cardplanet is gerechtigd dit per geval te beoordelen en uit te oefenen.

5.7.         Alle beschrijvingen van het Aanbod kunnen op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd door Cardplanet, naar eigen goeddunken. Cardplanet behoudt zich het recht voor om te allen tijde te stoppen met het aanbieden van een Product. 

 

Artikel 6: Totstandkoming van de Overeenkomst

6.1.         De Overeenkomst komt tot stand door de bevestiging van de aanvaarding van het Aanbod door de Klant aan Cardplanet. 

6.2.         Indien de Klant het Aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, zal Cardplanet het Aanbod ook langs elektronische weg bevestigen. Cardplanet zal passende technische en organisatorische maatregelen nemen ter beveiliging van de elektronische overdracht van gegevens en een veilige digitale omgeving voor de Website en elektronische betaling.

6.3.         Indien Cardplanet voor de uitvoering van de Overeenkomst derden wenst in te schakelen, is Cardplanet daartoe gerechtigd. 

6.4.         Wijzigingen in de Overeenkomst dienen schriftelijk te worden overeengekomen. Mondelinge toezeggingen van Cardplanet zijn slechts bindend indien deze uitdrukkelijk schriftelijk door Cardplanet zijn bevestigd.

 

Artikel 7: Annulering

7.1.         Cardplanet behoudt zich het recht voor om een bestelling te weigeren of de aankoop van een Product en/of Dienst te annuleren, door de Overeenkomst te ontbinden, om welke reden dan ook. Cardplanet is hiertoe bijvoorbeeld gerechtigd indien:

7.1.1.     het Product en/of de Dienst niet beschikbaar en/of in voorraad is;

7.1.2.     Cardplanet reden heeft om aan te nemen dat het Product wordt gekocht door een Zakelijke Klant met wederverkoop als uitsluitend doel;

7.1.3.    de door de Klant verstrekte (factuur)gegevens niet juist zijn of niet kunnen worden geverifieerd;

7.1.4.    de betaling is niet bevestigd/goedgekeurd door onze geautomatiseerde betalingsbevestigingsdienst;

7.1.5.    de weergegeven Prijs en/of de Dienst van het Product onjuist was; 

7.1.6.    de Producten niet op het opgegeven adres konden worden afgeleverd.

 

Artikel 8: Herroepingsrecht 

8.1.         Indien de Overeenkomst op afstand is gesloten, geldt voor de Consument de wettelijke bedenktijd van veertien (14) dagen, waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn Herroepingsrecht. De Consument kan dan zonder opgave van redenen de Overeenkomst ontbinden.

8.2.         Het Herroepingsrecht is uitgesloten bij de aankoop van bepaalde Producten en/of Diensten. Na de aankoop van die bepaalde Producten en/of de bevestiging van de uitvoering van de Diensten kan de Consument dus geen beroep meer doen op het Herroepingsrecht. Het betreft de volgende Producten:

8.2.1.    Producten die zijn vervaardigd op basis van de instructies van de consument (gepersonaliseerde producten);

8.2.2.    Producten die snel bederven;

8.2.3.    Producten die om redenen van waardevermindering, gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken, waaronder maar niet beperkt:

a.      Een pakje met kaarten dat is geopend;

b.      Een Box die is geopend;

c.       De bedenktijd verstrijkt zodra de verzegeling verbroken is. Dit is bijvoorbeeld het geval bij huidverzorgingsproducten, producten die gevaarlijke stoffen, ontvlambare vloeistoffen of gassen bevatten, waarvan de verpakking na levering van het Product is geopend;

8.2.4.    Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

8.2.5.    Producten waarvan de Prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop Cardplanet geen invloed heeft en die zich binnen de terugtrekking periode kunnen voordoen. 

8.2.6.    Na volledige uitvoering van de Diensten, maar alleen als:

a.      de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Consument; en

b.      de Consument heeft verklaard dat hij zijn Herroepingsrecht verliest, zodra de Cardplanet de Overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

8.3.         De bedenktijd voor het Herroepingsrecht van de Consument gaat, indien van toepassing, in op het moment dat de Consument het Product ontvangt. Indien een levering uit meer dan één Product bestaat, gaat de bedenktijd in op de dag dat het laatste Product van de levering door de Consument is ontvangen.  

8.4.         Indien de Consument gebruik wenst te maken van zijn Herroepingsrecht en daartoe gerechtigd is, zendt de Consument het Product zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen veertien (14) dagen na het moment waarop de Consument zich op zijn Herroepingsrecht beroept, terug en meldt hij dit aan Cardplanet door middel van het modelformulier, zoals opgenomen in bijlage 1. 

8.5.         Tijdens de bedenktijd van het Herroepingsrecht zal de Consument zorgvuldig omgaan met het Product en de verpakking. De Consument zal het Product indien mogelijk in de originele staat en verpakking retourneren. Indien de Consument de verpakking van een Product verwijdert, kan het zijn dat het Product niet meer geretourneerd kan worden, zie in dit verband artikel 8.2.3.

8.6.         De Consument zal het Product slechts in die mate uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om de eigenschappen en de werking van het Product vast te stellen, bij gebreke waarvan de Consument aansprakelijk zal zijn voor de waardevermindering van het Product. Cardplanet mag de waardevermindering in mindering brengen op de Prijs die Cardplanet aan de Consument zal terugbetalen. 

8.7.         Het risico en de bewijslast voor de uitoefening van het Herroepingsrecht berusten bij de Consument. 

8.8.         Indien Cardplanet de Consument de mogelijkheid biedt om het Herroepingsrecht elektronisch in te roepen, zal Cardplanet dit elektronisch bevestigen. 

8.9.         Cardplanet zal het bedrag gelijk aan de Prijs van het Product binnen veertien (14) dagen vanaf de dag dat de Consument zijn Herroepingsrecht heeft ingeroepen aan de Consument terugbetalen door gebruik te maken van een identieke betaalmethode als die welke de Consument heeft gebruikt voor de aankoop van het Product, mits het Product binnen die termijn door Cardplanet is ontvangen. Indien Cardplanet het Product niet heeft ontvangen binnen de termijn van veertien (14) dagen na de dag waarop de Consument zich op zijn Herroepingsrecht heeft beroepen, kan Cardplanet de terugbetaling van de Prijs uitstellen totdat het Product aan Cardplanet is geretourneerd.

8.10.      De verzendkosten voor het terugsturen van het product zijn voor rekening van de Consument. 

8.11.      De Zakelijke Klant heeft geen Herroepingsrecht, maar kan het Product retourneren op basis van het retourbeleid zoals uiteengezet in de Algemene Voorwaarden.

 

Artikel 9: Prijs 

9.1.         De hoogte van de Prijs is afhankelijk van het Product. 

9.2.         De Prijs van het Product is exclusief BTW voor de Zakelijke Klant en inclusief BTW voor de Consument.

9.3.         Cardplanet heeft het recht om de Prijs van de Producten eenzijdig aan te passen zolang de Klant de Aanbieding niet heeft aanvaard. 


Artikel 10: Betaling

10.1.      De Klant zal de Prijs na het sluiten van de Overeenkomst betalen volgens de door Cardplanet bepaalde betalingsprocedure en betalingswijze. Bij betaling per factuur zal de Klant de Prijs binnen veertien dagen na ontvangst van het Product aan Cardplanet betalen. De eigendom van het Product gaat pas over op de Klant na volledige betaling van de Prijs aan Cardplanet.

10.2.      Indien de Prijs niet tijdig wordt betaald, is de Klant van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling is vereist. De Klant is alsdan een vertragingsrente verschuldigd ten bedrage van 1% van de verschuldigde hoofdsom per overeengekomen periode. 

10.3.      Indien de Klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, komen de incassokosten voor rekening van de Klant. Alvorens incassokosten in rekening worden gebracht, zal Cardplanet de Klant een aanmaning sturen, waarbij Cardplanet veertien dagen de tijd krijgt om de vordering te voldoen. 

Indien de Klant tevens Consument is, zullen incassokosten in rekening worden gebracht conform het "Besluit Vergoeding voor Buitengerechtelijke Incassokosten".
De tarieven uit voornoemde regeling zijn: 
Minimum tarief
15% over de eerste € 40,00
10% over de volgende € 2.500,00
5% over de volgende € 5.000,00
0,5% over het restant van de hoofdsom met een maximum van € 6.775. 


Indien de Klant een Zakelijke Klant is, wordt in afwijking van het voorgaande aanspraak gemaakt op de werkelijk gemaakte buitengerechtelijke (incasso)kosten, althans een bedrag conform Rapport Voorwerk II.

 

Artikel 11: Mysteryboxen 

11.1.      Cardplanet biedt verschillende mysteryboxen aan tegen een vaste Prijs. De inhoud van de mysteryboxen zijn voor de Klant niet vooraf bekend. Cardplanet stelt de mysteryboxen zorgvuldig samen en houdt bij de samenstelling van de mysteryboxen rekening met de waarde van de Producten in verhouding met de hoogte van de Prijs, maar hieraan kunnen door de Klant geen rechten worden ontleend. 

11.2.      De Consument kan na het openen van een mysterybox geen beroep meer doen op zijn Herroepingsrecht.

11.3.      Indien de Klant de mysterybox geopend heeft, kan de Klant de mysterox niet meer retourneren.
 

Artikel 12: Pre-orders 

12.1.      Pre-orders zijn geldig vanaf het moment dat de Klant 100% heeft aanbetaald. 

12.2.      Cardplanet spant zich in om de Klant tijdig op de hoogte te stellen van nieuwe informatie omtrent de Pre-order en de verwachte levertermijn. 

12.3.      Indien de Pre-order op afstand tot stand is gekomen, kan de Consument binnen 14 dagen na de totstandkoming van de Pre-order, gebruik maken van zijn Herroepingsrecht. Voor de Zakelijke Klant is ontbinding van de Pre-order uitgesloten, behoudens anders bepaald in de Algemene Voorwaarden. 

12.4.      Indien de levertermijn van de Pre-order na een termijn van 14 dagen wordt gewijzigd, dan zal Cardplanet de nieuwe verwachte levertermijn aan de Klant informeren, als zijnde een nieuw Aanbod. Indien de Klant het nieuwe Aanbod niet wenst te aanvaarden, dan is de Klant gerechtigd de oorspronkelijke Overeenkomst te ontbinden. Cardplanet zal in dat geval overgaan tot terugbetaling van de door de Klant gedane aanbetaling voor de Pre-order.

Artikel 13: Social Media

13.1.   Door inhoud te delen met de Webshop via sociale media, verleent de gebruiker de Webshop het recht om deze inhoud te gebruiken, reproduceren, aanpassen, distribueren en openbaar maken voor promotionele doeleinden.

13.2.   Sociale media omvat, maar is niet beperkt tot platforms zoals Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, en LinkedIn.

 

Artikel 14: Verplichtingen Cardplanet

14.1.      Cardplanet spant zich tot het uiterste in om ervoor te zorgen dat het Product voldoet aan de Overeenkomst en de door Cardplanet aan de Klant in het Aanbod verstrekte productinformatie en specificaties.  

14.2.      Cardplanet spant zich in om bij de uitvoering van de Overeenkomst en de levering van de Producten en/of Diensten de nodige zorgvuldigheid in acht te nemen. 

14.3.      Cardplanet verklaart bekend te zijn met de voor de levering van de Producten relevante wettelijke voorschriften en overheidsvoorschriften, voor zover deze van toepassing zijn op de dag van het aangaan van de Overeenkomst. Cardplanet zal zich inspannen om aan deze voorschriften te voldoen.

14.4.      Cardplanet zal de Producten en/of de Diensten zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen leveren, bij gebreke waarvan de Klant gerechtigd is de Overeenkomst te beëindigen, behoudens in geval bam Overmacht aan de zijde van Cardplanet. Cardplanet is niet aansprakelijk voor enige schade die de Klant lijdt als gevolg van de te late levering van het Product.

 

Artikel 15: Verplichtingen Klant 

15.1.      De Klant zal aan Cardplanet volledige en juiste informatie verstrekken, die noodzakelijk is voor de deugdelijke nakoming van de Overeenkomst. 

Artikel 16: Levering Product

16.1.      Cardplanet levert de Producten zowel in Nederland als wereldwijd. 

16.2.      Cardplanet streeft ernaar zorgvuldig te handelen bij de levering van de Producten en de Klant de volgende informatie te verstrekken:

16.2.1. de gegevens van Cardplanet en, in voorkomend geval, het vestigingsadres;

16.2.2. informatie over hoe Cardplanet klachten behandelt en hoe de Klant een klacht kan indienen;

16.2.3. informatie over de betalingsmogelijkheden en de Prijs;

16.2.4. informatie over de verwachte leveringstermijn van het Product en, indien Cardplanet het Product niet binnen de geschatte tijd kan leveren, aanvullende informatie over een nieuwe geschatte leveringstermijn;

16.2.5. informatie over verzend- en retourkosten indien van toepassing;

16.2.6. informatie over de door Cardplanet aangeboden diensten en het retourneringsbeleid;

16.2.7. informatie over de voorwaarden voor de uitoefening van het Herroepingsrecht van de Consument; 

16.3.      Alle Producten die aan de Klant worden geleverd, worden (tenzij uitdrukkelijk door Cardplanet vermeld) geleverd "zoals zij zijn" en "zoals beschikbaar" voor uw gebruik, zonder enige vertegenwoordiging, garanties of voorwaarden van welke aard dan ook, hetzij uitdrukkelijk of impliciet, met inbegrip van alle impliciete garanties of voorwaarden van verkoopbaarheid, verhandelbare kwaliteit, geschiktheid voor een bepaald doel, duurzaamheid, titel en niet-inbreuk.

16.4.      Indien een Product op het moment van levering gebrekkig is en daardoor niet aan de Overeenkomst beantwoordt, dient de Zakelijke Klant Cardplanet binnen zeven dagen na ontvangst van het Product op de hoogte te stellen van het gebrek, bij gebreke waarvan de Zakelijke Klant zijn recht verliest om herstel of vervanging van het Product te eisen. Indien de Zakelijke Klant Cardplanet binnen zeven dagen na ontvangst van het gebrekkige Product op de hoogte stelt, zal Cardplanet de klacht beoordelen en indien Cardplanet de klacht gegrond acht, zal Cardplanet het Product zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen nadat hij kennis heeft genomen van het gebrekkige Product, repareren of indien dit niet meer mogelijk is, vervangen.

16.5.      Indien een Product op het moment van levering een gebrek vertoont en daardoor niet aan de Overeenkomst beantwoordt, dient de Consument Cardplanet zo spoedig mogelijk van het gebrek op de hoogte te stellen. Cardplanet zal de klacht beoordelen en onderzoeken of het Product normaal is gebruikt. De bewijslast terzake ligt binnen een termijn van zes maanden na aflevering van het Product bij Cardplanet. Indien de Consument na een periode van zes maanden na levering van het Product aan Cardplanet kenbaar maakt dat het Product niet voldoet aan hetgeen de Consument daarvan mocht verwachten, dan rust de bewijslast van het gebrek aan het Product op de Consument. Indien Cardplanet de klacht gegrond acht, zal Cardplanet het Product zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na kennisneming van het gebrek, repareren of indien dit niet meer mogelijk is, vervangen.

 

Article 17: Retourneren

17.1.      Producten kunnen alleen worden geretourneerd op de wijze zoals beschreven in deze Algemene Voorwaarden.

17.2.      De Klant die het Product via de Website heeft gekocht kan het Product binnen veertien dagen na de levering van het Product terugsturen, dit alles onder voorbehoud van de bepalingen van dit artikel.

17.3.      Bij de aankoop van bepaalde Producten is retourneren uitgesloten. Dit betreft de volgende Producten:

17.3.1. Producten die zijn vervaardigd op basis van de instructies van de Klant (gepersonaliseerde producten);

17.3.2. Producten die snel bederven;

17.3.3. Producten die om redenen van waardevermindering,  gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken, waaronder maar niet beperkt:

a.      een pakje met kaarten dat is geopend;

b.      een box die is geopend;

17.3.4. De bedenktijd verstrijkt zodra de verzegeling is verbroken. Dit is bijvoorbeeld het geval Producten die gevaarlijke stoffen, ontvlambare vloeistoffen of gassen bevatten, en waarvan de verpakking geopend is;

17.3.5. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

17.3.6. Producten waarvan de Prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop Cardplanet geen invloed heeft en die zich binnen de terugtrekking periode kunnen voordoen;

17.3.7. een Tegoedbon of een cadeaubon.

17.4.      De Klant zal zorgvuldig omgaan met het Product en de verpakking. De Klant zal het Product indien mogelijk in de oorspronkelijke staat en verpakking terugzenden. Indien de Klant de verpakking van een Product verwijdert, kan het zijn dat het Product niet meer kan worden geretourneerd, zie in dit verband artikel 13.3.3. De Klant zal het Product slechts in die mate uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om de kernkenmerken en de werking van het Product vast te stellen, bij gebreke waarvan de Klant aansprakelijk zal zijn voor een eventuele waardevermindering van het Product. Cardplanet is in dat geval gerechtigd de waardevermindering van het Product in mindering te brengen op de waarde van de Prijs.

17.5.      Cardplanet stort het bedrag gelijk aan de Prijs van het Product aan de Consument die de Overeenkomst op afstand is aangegaan, binnen veertien dagen na de dag dat deze Consument heeft aangegeven het Product te willen retourneren, terug met gebruikmaking van een identieke betaalmethode als waarmee deze Consument het Product heeft gekocht, mits het Product binnen de gestelde termijn door Cardplanet is ontvangen. Indien Cardplanet het Product niet heeft ontvangen binnen de termijn van veertien (14) dagen na de dag dat de Consument die de Overeenkomst op afstand is aangegaan, heeft aangegeven het Product te willen retourneren, kan Cardplanet de terugbetaling van de Prijs uitstellen tot het moment dat Cardplanet het Product retour heeft ontvangen.

17.6.      De Consument die het Product in de Winkel heeft gekocht, kan het Product  alleen in de Winkel retourneren binnen veertien dagen na aankoop van het Product. Cardplanet zal het bedrag gelijk aan de Prijs van het Product in de vorm van een Tegoedbon uitreiken aan de Consument die het Product in de Winkel heeft gekocht. Het is niet mogelijk voor de Consument die een Product in de Winkel heeft gekocht om de Prijs in de vorm van geld terug te krijgen.

17.7.      Cardplanet zal het bedrag gelijk aan de Prijs van het Product binnen veertien dagen na de dag dat de Zakelijke Klant heeft aangegeven het Product te willen retourneren, in de vorm van een Tegoedbon aan de Zakelijke Klant uitreiken, mits het Product binnen die termijn door Cardplanet is ontvangen. Indien Cardplanet het Product niet heeft ontvangen binnen de termijn van veertien dagen na de dag dat de Zakelijke Klant heeft aangegeven het Product te willen retourneren, kan Cardplanet de afgifte van de Tegoedbon uitstellen totdat Cardplanet het Product heeft terugontvangen.  

17.8.      De verzendkosten voor het terugzenden van het Product zijn voor rekening van de Klant.

 

Artikel 18: Intellectuele eigendomsrechten

18.1.      Alle Intellectuele eigendomsrechten behoren uitsluitend toe aan Cardplanet.

18.2.      De Klant zal geen inbreuk maken op Intellectuele Eigendomsrechten.

 

Artikel 19: Overmacht 

19.1.      Cardplanet heeft  het recht om de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten, indien door Overmacht of door voor rekening van de Klant komende omstandigheden niet van Cardplanet kan worden verlangd dat de Producten binnen de overeengekomen termijn worden geleverd. 

 

Artikel 20: Kortingsaanbiedingen

20.1.      Kortingen zijn niet van toepassing op bestellingen of aankopen die voor of na de kortingsperiode worden geplaatst.

20.2.      Korting kan niet worden gebruikt in combinatie met andere kortingsacties.

20.3.      Cardplanet behoudt zich het recht voor om kortingsacties op elk moment te beëindigen.

20.4.      Cardplanet behoudt zich het recht voor om kortingsaanbiedingen naar eigen goeddunken te verlengen.

 

Artikel 21: Aansprakelijkheid 

21.1.      Cardplanet is niet aansprakelijk voor enige schade die de Klant of de gebruiker van de Website lijdt als gevolg van enige tekortkoming, onrechtmatige daad of anderszins, tenzij deze schade het rechtstreekse en uitsluitende gevolg is van aantoonbare opzet, grove schuld of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Cardplanet. Voor zover Cardplanet gehouden is tot betaling van enige schadevergoeding op grond van een toerekenbare tekortkoming in de dienstverlening, is deze schadevergoeding beperkt tot het factuurbedrag dat van toepassing is op de door Cardplanet aan de Klant geleverde Producten op grond van de Overeenkomst.

21.2.      Cardplanet is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van gevolgschade, indirecte schade, gederfde winst of gemiste besparingen.

21.3.      Voor zover Cardplanet op grond van een toerekenbare tekortkoming met betrekking tot de geleverde Producten en/of Dienst  tot enige schadevergoeding gehouden zou zijn, is die schadevergoeding beperkt tot het bedrag van de Prijs van het Product. In ieder geval zal Cardplanet nimmer aansprakelijk zijn voor een hoger bedrag dan onder haar aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd.

21.4.      Cardplanet is niet verantwoordelijk indien informatie beschikbaar gesteld in het Aanbod en op de Website niet volledig accuraat of actueel is. De informatie op deze Website is uitsluitend bedoeld voor algemene informatiedoeleinden en mag niet worden vertrouwd op of worden gebruikt als enige basis voor het nemen van beslissingen zonder het raadplegen van primaire, meer accurate, meer volledige of meer actuele (medische) informatiebronnen. De Website kan bepaalde historische informatie bevatten. Historische informatie is noodzakelijkerwijs niet actueel en wordt uitsluitend ter referentie aangeboden. Cardplanet behoudt zich het recht voor om de inhoud van de Website op elk gewenst moment te wijzigen, maar Cardplanet is niet verplicht om de informatie op de Website bij te werken. De Klant en de gebruiker van de Website gaan ermee akkoord dat het hun verantwoordelijkheid is om te controleren op wijzigingen op de Website.

21.5.      Bepaalde inhoud, Producten en diensten die via de Website beschikbaar zijn, kunnen materiaal van derden bevatten. Links van derden op deze Website de Klant of gebruiker van de Website doorverwijzen naar websites van derden die niet aan Cardplanet gelieerd zijn. Cardplanet is niet verantwoordelijk voor het onderzoeken of evalueren van de inhoud of nauwkeurigheid en wij geven geen garantie en nemen geen aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid op ons voor materiaal of websites van derden, of voor enig ander materiaal, producten of diensten van derden. Cardplanet is niet aansprakelijk voor enige schade of nadeel in verband met de aankoop of het gebruik van goederen, diensten, bronnen, inhoud, of andere transacties die worden verricht in verband met websites van derden. Cardplanet herinnert de Klant en de Gebruiker van de Website eraan om het beleid en de praktijken van de derde partij zorgvuldig door te nemen alvorens een transactie aan te gaan. Klachten, claims, zorgen of vragen over producten van derden moeten worden gericht aan de derde partij in kwestie.

 

Artikel 22: Vrijwaring

22.1.      De Klant en/of de gebruiker van de Website vrijwaart Cardplanet, haar moedermaatschappijen, dochterondernemingen, gelieerde ondernemingen, partners, functionarissen, directeuren, agenten, aannemers, licentiegevers, dienstverleners, onderaannemers, leveranciers, stagiaires en werknemers voor alle aanspraken en vorderingen van derden (inclusief advocatenkosten), die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst, deze Algemene Voorwaarden, of de hierin genoemde documenten schade lijden waarvan de oorzaak aan anderen dan aan Cardplanet toerekenbaar is.

 

Artikel 23: Klachtenprocedure

23.1.      Cardplanet zal de Klant informeren over de klachtenprocedure. 

23.2.      Indien de Klant een klacht wenst in te dienen, dient de Klant binnen een redelijke termijn na constatering van de klacht een schriftelijke klacht in te dienen, tevens mogelijk per e-mail via het volgende e-mail adres[SP10]  ......Een klachtenfunctionaris van Cardplanet zal de klacht onderzoeken en in beginsel binnen vier weken afhandelen. Indien een langere termijn nodig is, wordt de Klant hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld. De klachtenfunctionaris stelt de Klant schriftelijk in kennis van de beoordeling van de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, ondertekenen de cliënt en de klachtenfunctionaris het oordeel over de gegrondheid van de klacht. 

23.3.      De klachtenfunctionaris, Cardplanet en de Klant zullen geheimhouding betrachten over de klacht en de uitkomst van het klachtenbehandelingsproces.    

 

Artikel 24: Privacy

24.1.      Cardplanet gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens en zal de verkregen persoonsgegevens alleen gebruiken voor het noodzakelijke doel waarvoor de persoonsgegevens zijn verkregen op basis van een wettelijke grondslag zoals genoemd in artikel 4 van de AVG. 

24.2.      Alle informatie over privacy, verwerking van persoonsgegevens en het plaatsen van cookies is opgenomen in het Privacy Statement

 

Artikel 25: Verboden gebruik

25.1.      Naast andere verbodsbepalingen zoals uiteengezet in de Algemene Voorwaarden, is het de Klant en/of de gebruiker van de Website verboden om de Website of de inhoud ervan te gebruiken: 

25.1.1.  voor enig onwettig doel;

25.1.2.  anderen aan te zetten tot het verrichten van of deelnemen aan onwettige handelingen;

25.1.3.  om internationale en nationale wetten te overtreden;

25.1.4.  inbreuk te maken op de Intellectuele Eigendomsrechten of de intellectuele eigendomsrechten van anderen;

25.1.5. intimideren, misbruiken, beledigen, kwetsen, belasteren, lasteren, kleineren, intimideren, of discrimineren; 

25.1.6. om valse of misleidende informatie in te dienen; 

25.1.7. de veiligheidsvoorzieningen van Website of een verwante website, andere websites of het internet te verstoren of te omzeilen. Wij behouden ons het recht voor om het gebruik van de Website door de Klant of de gebruiker van de Website te beëindigen wegens schending van een van de verboden gebruiken.

 

Artikel 26: Contact

26.1.      Vragen over de Algemene Voorwaarden kunnen worden gericht aan service@cardplanet.nl


Artikel 27: Slotbepalingen

27.1.      De Partijen verklaren hierbij dat alle bepalingen van deze Algemene Voorwaarden moeten worden beschouwd als essentiële bepalingen, zonder welke de Partijen de Overeenkomst niet zouden hebben gesloten.

27.2.      Indien op enig moment één van de Partijen de andere Partij niet oproept tot naleving van één of meer bepalingen van deze Algemene Voorwaarden of één van de rechten uit hoofde van deze Overeenkomst niet uitoefent, betekent dit niet dat zij afziet van de toepasselijkheid daarvan. Evenmin betekent dit dat het de andere Partij is toegestaan een of meer bepalingen van deze Algemene Voorwaarden niet na te leven.

27.3.      De nietigheid van een van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden laat de rechtskracht van de overige bepalingen onverlet. Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen Partijen in overleg treden om deze te vervangen door een geldige bepaling die de oorspronkelijke bedoelingen van Partijen zo dicht mogelijk benadert. 

27.4.      De titels en nummering van de artikelen dienen uitsluitend ter verduidelijking en zijn niet van invloed op de interpretatie van de betrokken artikelen.

27.5.      Partijen respecteren elkaars reputatie en onthouden zich van handelingen die de reputatie van de andere Partij zouden kunnen schaden, hetgeen onder meer inhoudt dat zij geen negatieve/kritische uitlatingen over de andere Partij doen.

27.6.      Elke bepaling van de Overeenkomst is scheidbaar en onderscheiden van de andere. Indien een bepaling in enige mate onwettig, ongeldig of niet-afdwingbaar is of wordt, dient deze van de rest van de Overeenkomst te worden gescheiden. Dit heeft geen invloed op de wettigheid, geldigheid of afdwingbaarheid van andere bepalingen van de Overeenkomst, die volledig van kracht blijven. De onwettige, ongeldige of niet-afdwingbare bepaling moet worden vervangen door een wettige, geldige en afdwingbare vervangende bepaling die zo nauw mogelijk aansluit bij de werkelijke bedoeling van de partijen met de onwettige, ongeldige of niet-afdwingbare bepaling.

 

Artikel 28: Toepasselijkheid en bevoegde rechter 

28.1.      Op de Overeenkomst, alsmede op alle geschillen verband houdende met of voortvloeiende uit deze Overeenkomst, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. 

28.2.      Alle geschillen die tussen Cardplanet en de Zakelijke Klant ontstaan naar aanleiding van of in verband met de Overeenkomst of daaruit voortvloeiende overeenkomsten zullen worden onderworpen aan de exclusieve bevoegdheid van de bevoegde rechter te Amsterdam.

28.3.      Alle geschillen die tussen Cardplanet en de Consument ontstaan naar aanleiding van of in verband met de Overeenkomst of daaruit voortvloeiende overeenkomsten, zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de woonplaats van de gedaagde.

Â